LANGUAGE FA

مصاحبه مدیرعامل پارس مش پلیمر با ایران پلیمر

15 مهر 1398 چاپ صفحه 0 2043
مجید رحمانی مدیرعامل پارس مش پلیمر: شبکه های پلیمری و ورق های چند لایه PVC و بازارهای صادراتی
یکشنبه, 14 مهر,1398
بسپار / ایران پلیمر مجید رحمانی مدیرعامل شرکت پارس مش پلیمر از مشارکت کنندگان این دوره از نمایشگاه است. فعالیت شرکت از سال 1386 آغاز شده و سه گروه محصول را تولید می کند. گروه برپایه HDPE ها، شبکه های پلیمری که در بازار به نام توری های پلاستیکی شناخته می شوند. همچنین ژئوسنتتیک ها به عنوان یک خانواده محصول نسبتا جدید در کشور. کف پوش های PVC با نام تجاری نودل مت یا z مت و بالاخره ورق های UPVC به صورت سه لایه همراه با یک لایه ASA.
رحمانی می گوید: در نمایشگاه ایران پلاست سیزدهم با ارایه کف پوش های نودل مت و ژئوسنتتیک ها شرکت کردیم. با توجه به تجربیاتی که از بازارهای عراق و سایر همسایگان داریم می دانیم که می توانیم صادرات داشته باشیم ولی با توجه به شرایط اقتصادی موجود و هزینه های زیاد در نمایشگاه های خارج، ترجیح می دهیم در ایران پلاست شرکت کنیم. چون این نمایشگاه در هر دوره ای که حتی بازدید کرده ام، شاهد بوده ام که هیات های تجاری خارجی از آن بازدید می کنند و این برای ما ایده آل است.
او در مورد صادرات شرکت می گوید: تا پارسال صادرات خیلی خوبی به ترکمنستان، ازبکستان، عراق و افغانستان داشتیم. ولی در سال 97 با مشکل تامین مواد اولیه و نوسان شدید قیمت روبرو شدیم. نه ما، همه واحدهای پلاستیک دچار مشکل شدند. خب در چنین شرایطی طبیعی است که خریداران ما، تامین کننده های خود را عوض کنند. البته فکر می کنم باید این از دست رفتن بازارهای صادراتی منطقه را به شکل جدی تری بررسی کرد.
رکود در بازار حکمفرماست. ایران از نظر صنایع پایین دستی پتروشیمی، صنایع تبدیلی و تکمیلی بسیار قوی ست ولی متاسفانه چون ارتباط با بازار جهانی را به دلیل تحریم ها از دست داده ایم، بازار خیلی کوچک شده است.
او معتقد است در بخش محصولات ژئوسنتتیکی این صنعت خیلی جوان است و حدود 15-20 سال در کشور سابقه دارد: این محصولات روز به روز متنوع تر می شوند با کاربردهای بیشتر و مصرف زیادتر. این ورق های ژئوگرید برای مقاوم سازی و مسلح کردن خاک و بتن کاربرد دارند و در زهکشی ها، که آب را هدایت و یا کنترل می کنند. بنابراین می توانند یکی از عوامل کاهش آسیب های حاصل از بلایای طبیعی مثل سیل باشند.
رحمانی در پایان می گوید: ما در ابتدای راه هستیم. باید به آینده نگاه کنیم. شرایط سیاسی کشور باید به گونه ای پیش برود که بتوانیم دسترسی به بازارهای بزرگ جهانی را پیدا کنیم. بازار ایران واقعا محدود است. مصرف کننده بزرگ محصولات ما در بخش ژئوسنتتیک ها دولت است و بقیه خیلی کوچک هستند. البته ما الان با وجود مصرف کننده های خرد توانسته ایم زنده بمانیم. ما سال گذشته خطوط PVC خود را تعطیل کرده بودیم و حالا که قیمت ها متعادل تر شده، دوباره شروع به کار کردیم. من دو دوره در ایران پلاست غرفه گذار بودم و در تمامی ادوار بازدید کننده.
امیدوارم برگزارکننده نمایشگاه دعوت از بازدیدکنندگان خارجی و هیات های تجاری را جدی بگیرد و جزو وظایف خود بداند.

نظرات کاربران

تعداد نظرات ثبت شده: 0
فرم ارسال نظر
  • فرم ارسال نظر
  •  

  • انصراف